Usein kysyttyä Medireseptistä

Olemme listanneet alle usein kysyttyjä kysymyksiä Medireseptiin liittyen. Jos et löydä vastausta sivuiltamme tai tästä artikkelista, voit olla yhteydessä asiantuntijaamme: +358 10 524 5501 sekä myynti(a)mediconsult.fi

Mitä Mediresepti maksaa?

Medireseptin voi ottaa käyttöön organisaationa, itsenäisenä ammattinharjoittajana tai yksityisenä lääkärinä.

Lue kuukausiperusteisesta veloituksesta organisaatioille tästä, itsenäisille ammatinharjoittajille tästä sekä lääkärin yksityiskäyttöön tästä.

Lääkäriliiton ja Hammaslääkäriliiton jäsenille kuukausiveloitus on 19 € + alv 24%.

Kela veloittaa lisäksi kaikista kirjoitetuista resepteistä reseptikohtaisen hinnan (vuonna 2018 0,372 € / sähköinen resepti).

Miten saan yhteyden Medireseptin tukeen tai asiakaspalveluun?

Medireseptin tuki- ja asiakaspalveluasioissa Sinua palvelee arkisin klo 8:00-16:00:

Ohjelmistotuki: 
tuki@mediconsult.fi
+358 10 524 5502

Myynti:
myynti@mediconsult.fi
+358 10 524 5501

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostitse, puheluiden hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%).

Miten toimin sähköisen reseptin käyttöön liittyvässä häiriötilanteessa?

Häiriötilanteessa ole yhteydessä Medireseptin tukeen.

Terveydenhuollolle on julkaistu ohje toimintamallista Kanta-palvelujen käyttöön liittyvissä häiriötilanteissa. Lue lisää tästä.

Kansalliset häiriötiedotteet löydät täältä

Miksi Mediresepti kirjaa minut ulos automaattisesti?

Mediresepti-istunto katkeaa tietoturvasyistä automaattisesti, jos palvelua ei ole käytetty 30 minuuttiin. Takaisin Medireseptiin pääsee kirjautumalla sisään normaalisti PIN1-koodilla.

Pystyykö Medireseptillä kirjaamaan Potilastiedon arkistoon?

Mediresepti on tarkoitettu pääasiassa reseptien kirjoittamiseen, jolloin kaikki reseptit haetaan Kelan reseptikeskuksesta ja myös tallennetaan sinne. Jos Sinulla on tarvetta kirjata Kantaan (Potilastiedon arkistoon), voit tutustua Siro kevytjärjestelmään, joka sisältää myös Medireseptin reseptinkirjoituksen.